Villkor

Villkor

Information 
Efter att arbetet är klart, får kunden omedelbart besked via e-post och/eller sms, om de tidigare har tillhandahållit sin e-postadress eller mobilnummer. Om så inte är fallet, kommer nästa information om det utförda arbetet att vara fakturan som skickas till kunden efter arbetets slutförande.
 
Priser
Priset fastställs vid bokning av fönsterputsning. Om antalet fönster och typ avviker från det som angetts i bokningen, förbehåller sig företaget rätten att beräkna det nya priset enligt vår aktuella prislista.
 
Prisförfrågan
Ett kostnadsförslag förbinder dig inte till någonting, utan du väljer själv om du vill gå vidare och boka din putsning när du fått ditt kostnadsförslag.
 
Avbokning
Avbokning skall ske senast 48 timmar innan bokad tid. 
 
Abonnemang
Våra abonnemang har ingen bindningstid eller uppsägningstid. Kunden kan säga upp avtalet när som helst om inget annat har avtalats.
 
Kundens egendom 
Vi undviker att flytta kundens lösa egendom för att minska risken för skada på både egendom och personal. Om någon löst ägodel eller växtlighet hindrar utförandet av tjänsten, förbehåller vi oss rätten att inte fullständigt genomföra den.
 
Fönster 
 
  • Avtagbara spröjs
    När spröjs från fönster tas bort eller sätts tillbaka under tjänstens utförande, finns en risk för skador. Spröjsar och deras fästen är inte alltid hållbara över tid, så vi frånsäger oss ansvar för eventuella skador som uppstår vid borttagning eller återmontering. Om kunden anser att deras spröjsar eller fästen är känsliga på grund av ålder eller kvalitet, bör de informera oss i förväg så att vi kan vara extra försiktiga.
  • Kraftigt nedsmutsade fönster
    Om fönstren är mycket smutsiga, har färgstänk eller rester från  hårt material som cement och sand, så krävs det mer än vanlig putsning för att få bort smutsen. Eftersom det kan skada glaset att putsa sådana fönster, kan företaget välja att inte putsa dem.
  • Redan skadade fönster
    Om kunden har repiga eller på annat sätt skadade fönster som inte är normalt slitage med hänsyn till fönstrets ålder måste detta meddelas vid beställning av tjänsten. Personalen har rätt att avstå från att utföra arbetet om de upptäcker repor och skador tills dess att skadan har dokumenterats.
Kvalitetsgaranti
Är du inte nöjd med det utförda arbetet har du rätt till reklamation. Vi kommer och åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras inom 3 vardagar efter fönsterputs tillfället.